La mare, la Neptun!

Cand eram mica incepeam sa ma gandesc la vacanta de cum treceau sarbatorile de Paste. Practic numaram zilele pana la mijlocul lunii iunie si nimic nu mai putea sa mi scoata gandul de la vacanta din cap, nici conjugarile, nici matematica, nici lecturile. Pe masura ce vremea se incalzea pofta de vacanta crestea si uneori scotoceam prin dulap pe ascuns si gaseam colacul bine strans si greu de dezlipit, costumul de baie cu volanase roz (dupa moda vremii) si rochitele vaporoase cu bretele, care parca inca miroseau a sare si soare. Din pacate lopatelele de plastic si cele cateva forme (ratusca, steaua de mare si scoica) erau pitite in alta parte caci nu reuseam sa le gasesc, altfel probabil ca as fi construit ceva castele prin fata blocului.

Din fericire am avut o familie largita consistenta, iar vacanta de vara insemna mai multe saptamani la mare si la munte, in functie de destinatiile alese de bunici, matusi si unchi. La mare mergeam obligatoriu la Mamaia sau Neptun, era deja o traditie, iar la munte statiunile preferate erau Sinaia si Poiana Brasov.

Dar dintre toate la Neptun imi placea cel mai mult pentru ca pe langa plaja aveam acolo bazarul cu mii de lucruri interesante, si nu exista vacanta din care sa plecam fara cateva achizitii, fie o minge, fie o rochita sau mai stiu eu ce nimicuri. Ai mei faceau si incursiuni la piata asa ca in fiecare zi aveam fructe proaspete, parca mai ceva ca acasa, pere galbene, zemoase si dulci, un magnet pentru albine, struguri albi cu boabe lucioase care se spargeau intre dinti eliberand un suc minunat de dulce, felii de pepene rosu sclipind ca rubinul in razele soarelui. Apoi seara aveam Luna Park si imi placea sa ma dau in chestiile invartitoare si pline de luminite, chiar daca ruda responsabila cu distractia mea se facea cam verde la fata si nu era prea fericita la coborarea din masinarie.  Si intr-un final imi placeau aleile umbroase la intoarcerea de pe plaja si masa de seara la lumina felinarelor electrice, chiar daca ne mai bazaia cate un tantar mult prea constiincios.

51403787_341616113117663_5258968818641797120_n

Parinti fiind, am revizitat locurile vacantelor din copilarie, acum cativa ani dar din pacate nu le-am gasit atat de pline de farmec ca pe-atunci. Intre timp am descoperit Grecia si ne-am facut majoritatea vacantelor cu copiii pe plajele scaldate in soare crud ale Mediteranei. A nu se intelege ca resping un anumit tip de vacanta, doar ca acele vacante, in care puteam sa descoperim multe plaje si sa vizitam locuri nemaivazute ni s-au parut potrivite pentru noi. Ni s-a intamplat sa avem in acelasi an trei vacante foarte diferite la mare, la Vadu cu cortul, in Grecia cu masina si la all-inclusive intr-un resort din Antalya. Va las sa ghiciti care ne-a placut mai mult…

Dar in ultimul an am auzit lucruri din ce in ce mai bune despre litoralul romanesc, statiuni care incep sa fie reabilitate, hoteluri renovate si administrate cu simtul raspunderii si multe posibilitati noi de distractie. Si ma tenteaza un sejur la mare la noi in tara anul acesta, chiar am gasit si un hotel cu nume foarte neaos aflat chiar in statiunea preferata a amintirilor mele, Hotel Miorita Neptun (un hotel care accepta si tichete de vacanta ceea ce ne convine de minune).

Hotelul a fost renovat de curand si mi-a placut cum arata camerele decorate in culorile verii, spatiile comune amenajate impecabil, faptul ca are loc de joacă interior si foișoare pentru relaxare iar barul cu terasă este numai bun pentru a savura un cocktail. Are si restaurant unde se servesc toate cele trei mese ale zilei, in stil bufet suedez, o optiune comoda si rapida pentru o familie nerabdatoare.

Mi-ar placea sa redescoperim „marea noastra” impreuna cu copiii iar ei vor fi foarte incantati de drumul mult mai scurt pana la mare, caci fata de drumurile noastre lungi li se va parea ca am ajuns intr-o clipita. Si cum nu putem sta locului prea mult timp vom rezerva dimineata pentru plaja (asta daca vom reusi sa desprindem copii de piscina care arata foarte imbietor) si seara ne vom plimba prin statiuni.

Mi-e dor sa regasesc Mangalia, cu portul plin de iahturi cu panze si cu faimosul suberek cu branza pe care-l mancam cu pofta in anii copilariei. Vom face sigur o excursie pana in Constanta pentru o promenada pe faleza Cazinoului, o vizita in satul de vacanta si la Delfinariu si poate o cina cu fructe de mare pe terasa din portul Tomis. Poate vom merge cu copiii sa vada si epava de la Costinesti si fasia de plaja mai neumblata de la Tuzla. Putem chiar sa ne avantam o fuga pana la Balchik in Bulgaria, caci se ajunge repede, in putin mai mult de o ora. Daca nu am fi cu copiii poate am face si o vizita de lucru la cramele Mulfatlar, dar asa vom trece probabil pe acolo la plecare, se ne aprovizionam cu cateva sticle din aromata licoare dobrogeana.

In plus am auzit ca in Neptun s-a deschis un parc de aventura, una din distractiile preferate ale copiilor nostri. Si in zona avem la dispozitie mai multe acqua-parcuri pentru distractii pline de adrenalina.

Chiar incep sa ma intreb daca ne ajunge un sejur de doar 7 zile si daca nu ar trebui sa ma gandesc la o vacanta mai lunga.

Ce parere aveti despre o vacanta cu copiii la Neptun sau intr-una din statiunile de pe litoralul romanesc? Asteptam aici parerile si comentariile voastre!

Articol scris pentru Spring SuperBlog 2019
Pentru toate articolele SuperBlog click aici.
Foto: HotelMiorita.ro

18 gânduri despre “La mare, la Neptun!

1. Neptun mi se pare o alegere bună, mai ales pentru familiile cu copii. Este o stațiune frumoasă și liniștită. Noi am fost, chiar înainte să apară Natalia și chiar spuneam atunci, pentru că am văzut multe familii cu copii, că aici vom veni și noi când vom avea copii. 🙂

Apreciază

2. Mi-ai făcut dor de mare 😁 În Neptun am mers o singură dată acum câțiva ani și nu pot să zic că mi-a plăcut. Deși era o perioadă aglomerată,parea totul forte trist,majoritatea fiind bătrâni. A fost sentiment tare ciudat.
    Prefer celălalte stațiuni de pe litoral 😁

3. In Neptun nu am fost niciodata. Imi e dor de vacantele facute pe litoralul nostru si de multe ori imi aduc aminte de sjuturile la mare. Din pacate acum nu mai e nimic din ce a fost. E bine de stiut ca hotelul este proaspat renovat. P

Apreciază

4. Iubesc Grecia si nu mi-as refuza nici o vacanta acolo. O vacanta in Grecia ma poate ajunge mult mai ieftin decat la noi si am alt mod de servire si tratie